تجربه موقت اما تأثیرگذار پاپ آپ استور در تابستان ۲۰۲۵
در تابستان ۲۰۲۵، پاپ آپ استور به یک ترند تأثیرگذار در صنعت فشن و خردهفروشی تبدیل شده است. این فروشگاههای موقت، فراتر از یک تجربه خرید ساده عمل میکنند. همچنین به صحنهای هنری و تعاملی بدل شدهاند. این پاپ آپها مرز میان مد، هنر و تکنولوژی را از میان برداشتهاند. برندهایی همچون ژکموس، پرادا، بربری، دولچهگابانا و لاکوست در تابستان ۲۰۲۵ پاپ آپ استور برپا کردهاند. هر یک از این فروشگاهها منحصربهفرد هستند و مخاطبان را به جهانی تازه دعوت میکند. از فضاهای نورپردازی تا آثار هنری و کارگاههای شخصیسازی کردن محصولات. پاپ آپ استور نهتنها به برند امکان میدهد تا هویت خود را بازآفریند؛ بلکه تجربهای بهیادماندنی برای بازدیدکنندگان ایجاد میکند. بررسی بهترین پاپ آپ استورهای تابستان ۲۰۲۵ نشان میدهد که آینده خرید دیگر محدود به ویترینها نیست. بلکه در تجربههای کوتاه، خلاقانه و بهیادماندنی است. این تجربهها همگی با هنر و تکنولوژی درهمآمیختهاند.
پاپ آپ استورها، با ایجاد صحنه فشن و خردهفروشی، در تابستان ۲۰۲۵، تجربهای فراتر از خرید ایجاد کردند. پاپ اپ استور فضایی موقت اما ترکیبی از هنر، طراحی و تعامل، ایجاد میکند. این استورها به برندها این امکان را میدهند تا هویت خود را بهشیوهای خلاقانه نشان دهند. از پاریس تا میلان، تابستان ۲۰۲۵ پر از Pop-up Store با کانسپت خلاقانه بود. کانسپتهایی که بازیدکنندگان را درگیر و خرید را تبدیل به ماجراجویی میکرد. در این مقاله میخواهیم بهترین آنها را معرفی کنیم.
پاپ آپ استور چیست؟
پاپ اپ استور (Pop-up Store) یک فروشگاه موقت است. به این فروشگاهها پاپ آپ شاپ نیز گفته میشود. این فروشگاهها برای مدت زمان کوتاه و در یک مکان مشخص برپا میشوند. پاپ آپ استور اغلب در مراکز خرید، خیابانهای شلوغ و نمایشگاهها برپا میشود. گاهی در فضاهای غیرمعمول نیز حضور دارد. فضاهایی همچون گالریها و انبارهای قدیمی. پاپ آپ استور چند ویژگی اساسی دارد. ویژگی اصلی آن این است که موقتی است. میتواند از چند روز تا چند ماه دایر باشد. در این فروشگاههای موقت برندها تلاش میکنند با طراحی خلاقانه، تجربهای خاص برای مشتریان بسازنند.
کاربرد دیگر آن تست محصولات است. شرکتها و برندها میزان استقبال مشتریان را نسبت به یک محصول، میسنجند. بههمین دلیل اغلب پاپ اپ استورها پیش از عرضه گسترده یک کالکشن، برپا میشوند. پاپ آپ استور یک فرصت خوب برای ایجاد تعامل است. درواقع یکی از هدفهای آن، تعامل مستقیم با مشتری، ایجاد حس انحصاری و معرفی برند بهشکلی متفاوت است. در این فروشگاههای خلاقانه عموما محصولات خاص یا کالکشنهای محدود عرضه میشوند.
بهترین پاپ آپ استور های تابستان ۲۰۲۵
برندهای فشن یا لوازم آرایش اغلب از پاپ آپ استور استفاده میکنند. احتمالا کابینهای فوتو بوث برند رود را دیدهاید. این کابینها نیز یک نوع پاپ استور بهحساب میآیند. پاپ آپ استورها میتوانند برای نمایش یک کالکشن خاص یا همکاری جدید باشند. تابستان امسال نیز در گوشهوکنار ایتالیا، فرانسه و اسپانیا، Pop-Up Store دیده میشد. بسیاری از این فروشگاهها با پالت رنگی تابستانی و فعالیتهای جذاب، همچنان باز هستند.
پاپ آپ استور برند ژکموس
برند ژکموس در تابستان ۲۰۲۵ دو پاپ آپ استور برپا کرد. هر دوی این پاپ اپ استورها با واکنش خوبی توسط مخاطبان در شبکههای اجتماعی روبهرو شدند. یکی از این فروشگاهها با همکاری یک رستوران در ایبیزا قرار داشت. پاپ آپ ژکموس تا پایان تابستان بهفعالیت خود ادامه میدهد و همچنان قابل بازدید است. ژکموس فضای رستوران و همچین ساحلی را با ظرافت مدیترانهای، تزئین کردهاست. این تزئینات از کالکشن «La Croisière» الهام گرفتهاند. عموما از رنگهای زرد موزی، خاکستری، مشکی خالخالی و سفید استفاده شده است. این رنگها در مبلمان، تختهای ساحلی، چترها، کوسنها، حولهها، دیوارها و میزها دیده میشود.
در این استور، یک کالکشن کپسولی مخصوص فصل تابستان، ارائه شده است. این کالکشن شامل لباسهای زنانه، مردانه، کلاه، کیف و سایر اکسسوریهای تابستانه است. این اولین حضور فروشگاههای ژکموس در اسپانیا بود. اما تنها پاپ آپ استور این برند نبود. پاپ اپ استور دیگری در مونتو کارلو برپا شد. این فروشگاه از ابتدای تابستان تا ۷ اکتبر ۲۰۲۵ دایر بود. در آن طراحیهای ساحلی و رنگ زرد موزی دیده میشد. دکور آن گرم و صمیمی بود. همچنین دیوارها با آثار ماتیس و رنوآر نقاشی شده بودند. بازدیدکنندگان میتوانستند روی صندلیها استراحت کنند و غذا بخورند. همچنین فضایی برای عکاسی طراحی شده بود. برخی از لباسهای این پاپ اپ استور، فقط در همین فروشگاه عرضه میشدند.

پاپ اپ استور برند پرادا
این پاپ-آپ شاپ بخشی از کمپین تبلیغاتی تابستان برند پرادا بود. ایده این فروشگاه با تصاویری خیالانگیز از قایقهای چوبی ایتالیایی آغاز شد. این قایقها که در پاپ آپ استور نیز حضور داشتند، با رنگهای پاستلی رنگ شده بودند. ایده این کمپین حول مفاهیمی چون آرامش، فرار از روزمرگی و زیبایی ساده تابستانی، شکل گرفت. تصویر این قایقها به دنیای واقعی راه پیدا کردند. جایی که مرز میان تصور و تجربه واقعی از میان میرود. این استور در خلیج «Punta Carena Bay» ایتالیا حضور داشت. همچنین از اوایل ژون تا ۱۳ جولای ۲۰۲۵ برقرار بود. این زمان اوج فصل گردشگری در ایتالیا است.
ده قایق چوبی که با دست نقاشیشده بودند در امتداد ساحل و آب حضور داشتند. یک سکوی شناور نیز در دریا قرار داشت. این سکو از بالا نمایی جالب و چشمنواز ایجاد میکرد. همچنین غرفههایی به شکل قایق وجود داشت. این غرفهها خدماتی ارائه میدادند. خدماتی مانند فروش بستنی و کیت ساخت دستبند و جاسوئیچی. کیت دستبند شامل طنابهای همرنگ قایقها و اجزایی برای ساخت صنایع دستی بود. این فعالیتها به بازدیدکنندگان امکان میداد بهطور مستقیم وارد داستان بصری برند پرادا شوند. همچنین به ایجاد تجربه مشارکتی جدید و تعامل با برند کمک میکرد.

پاپ آپ شاپ برند بربری
این استور در هتل «The Standard» ایبیزا برگزار شد. این فروشگاه موقت جزو کمپین تبلیغاتی برند بربری برای تابستان ۲۰۲۵ بود. این برند تمرکز خود را بر روی سبک زندگی بریتانیایی گذاشته بود. طراحی این فروشگاه نوعی بازخوانی از پترن کلاسیک بربری بود. این پترن «Burberry Check» نام دارد. در این پترن رنگها تغییر کرده بود. رنگهایی مانند زرد پاستلی، کرمی و نارنجی روشن در این پاپ آپ استور دیده میشد.
پشتبام هتل بهسبک بربری تزئین شده بود. تمامی چترها، تابلوها، کف استخر و مبلمان با پترن معروف بربری طراحی شده بودند. همزمان با بازسازی بصری پشتبام، جلسات هفتگی، کوکتل و دیجی وجود داشت. همه این برنامهها حس جشن و معاشرت را در تابستان تقویت میکرد. همچنین کالکشنی از لباسها و اکسسوریهای تابستانی وجود داشت. این کالکشن شامل مایو، توتبگ، عینک آفتابی، صندل و کلاه بود. بنابراین مخاطبان ترکیبی از فشن، گردشگری و فعالیت در شبکههای اجتماعی را تجربه میکردند.

پاپ اپ استور برند دولچهگابانا
این پاپ-آپ استور با همکاری برند زیرشاخه دولچهگابانا اجرا شد. این برند «DG» نام دارد. هدف این پاپ آپ استور تلفیق سبک زندگی ایتالیایی با مد لوکس بود. رنگها، چاپها و طراحیها بهدقت انتخاب شدند. تمامی این عناصر حس مدیترانه و هنر سنتی ایتالیا را جلوهگر کردند. دولچهگابانا در چندین باشگاه ساحلی اروپا، این پاپ آپ استور را برپا کرد. یکی از آنها باشگاه ساحلی «La Cabane» در اسپانیا بود. در این باشگاه ساحلی از کاشیهای سفید و آبی استفاده شده بود. فضای داخلی نیز الهامگرفته از سرزندگی مدیترانهای بود. در این پاپ اپ استور، آثار چاپی نمایش داده و دسرهای ویژه سرو شد.
باشگاه ساحلی دیگر در ایبیزا قرار داشت. این باشگاه «Clap House» نام داشت. در این باشگاه صندلیها، چترها و مبلمان با پترن پلنگی دولچهگابانا چاپ شده بودند. همچنین فضایی لوکس برای فروش پوشاک ساحلی و اکسسوری بهویژه عینک وجود داشت. پاپ آپ استور دیگری در هتل واقع در سیسیلی برپا شد. در این هتل با الهام از سرامیکهای سیسیلی، دکور استخر و تراس اجرا شده بود. همچنین بوتیکی برای فروش محصولات با الهام از مناظر تاورمینا طراحی شده بود. فروشگاههای دیگری نیز در سرتاسر اروپا وجود داشت. تمامی این فروشگاهها ترکیبی از عناصر برند دولچهگابانا با فرهنگ و نقوش سنتی محل برگزاری بودند.

پاپ اپ استور برند لاکوست
این پاپ آپ استور بهعنوان تجربهای چندحسی با نام «Lacoste LightClub» برگزار شد. که هدف آن درجهت رونمایی از کفش جدید «L003 Neo Shot» برپا شد. در این فروشگاه، پنج هنرمند آثار خود را بهنمایش گذاشتند. این هنرمندان نور را بهعنوان عنصر مرکزی و نمادین خلق اثر بهکار بردند. این رویداد در یک مرکز هنری در شهر پاریس برگزار شد. مرکز هنری Lafayette Anticipations بهعنوان یک مرکز مهم در زمینه هنر معاصر شناخته شده است.
این پاپ-آپ استور چندطبقه بود و هرطبقه دارای آثار نوری متفاوت بود. تم همه طبقات نور و حرکت بود. یک بخش ویژه برای ساخت کفش کاستوم یا شخصیسازیشده وجود داشت. در این بخش بازدیدکنندگان میتوانستند کفش خود را با رنگ و اکسسوری تزئین کنند. بخش دیگری برای فروش کتاب بود. تمامی کتابهای این بخش مرتبط با کفش جدید برند لاکوست بودند. درنهایت یک بار، برای ساخت کفش چاپ سهبعدی وجود داشت. این بخش اوج ایجاد هیجان برای مخاطبان علاقهمند به تکنولوژی بود. این افراد میتوانستند در فرآیند تولید در تعامل باشند.

توجه به برگزاری پاپ آپ استور در تابستان ۲۰۲۵، نشان داد خلاقیت و تعامل، کلید موفقیت در برندینگ است. این فضاهای موقت نهتنها فروش را افزایش میدهند، بلکه فرصتی برای ایجاد ارتباط عمیق با مخاطب ایجاد میکنند. از نورپردازی، هنرهای محیطی و شخصیسازی محصولات تا کارگاههای تعاملی، هر پاپ-آپ استور، یک تجربه منحصربهفرد است. این تجربهها نشان میدهد که آینده فروشگاهها، فراتر از قفسهها و ویترینها است. نظر خود را درباره این مطلب با ما به اشتراک بگذارید. بنظر شما برگزاری یک پاپ-آپ استور در ایران به چه صورت باید انجام گیرد؟